søndag 13. mars 2011

Monsterbukse nr. 2 ;)

Med blod på tann, heiv jeg meg liksågreit i strikking på monsterbukse nr. 2 :P
Lille Sofie, min niese fylte 1 år i slutten av februar. Og da måtte jo såklart tante strikke henne en monsterbukse som hun kunne bruke her oppe i kalde nord. Denne buksen strikket jeg i Trysil sitt superwash garn, og ikke østlandsgarn som den forrige monsterbuksen ble strikket av. Synes garnene er ganske like å strikke med, eneste fargene, glansen og mykheten som gir noen forskjeller i resultatet.. :)

Lillafargen måtte jo bevares, byttet kun ut den lyse fargen med en mørkere farge til denne buksen, kontra den forrige. Siden hun også fikk en lilla kåpe i bursdagsgave, synes jeg denne buksen ble helt UTMERKET! :D Og den satt jo som et skudd, selv om den også kommer til å passe en goood stund til ;)

I mellom slagene har jeg holdt på med småprosjekter. Sånne søte småting, som ikke krever så mye tid. ;) Men fint blir det :D Bl.a. heklet en hue, som ble gitt i bursdagsgave til Pia. Likte den veldig godt. Litt sånn baggy lue, med en lilla snøkrystall.



Heklet denne i alpakka, på frihånd. :) Kanskje jeg en dag skal ta meg tid å hekle meg selv noe? :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar